IT-bemanning är ett personligt IT-konsultföretag där vi värdesätter den enskilda konsultens egenskaper. Har du de rätta egenskaperna - social, driven och tävlingsinriktad så kan vi ge dig de rätta förutsättningarna för ett roligt och stimulerande arbete som konsult hos någon av våra kunder. IT-bemanning är ett dotterföretag till IT-konsultföretaget Xperta AB och som är specialiserade inom området IT-infrastruktur.
För kunds räkning söker vi finsktalande 1:st line supporttekniker till kundens IT service deskavdelning. Uppdraget är ett långsiktigt konsultuppdrag som innefattar goda möjligheter till utveckling samt möjlighet till anställning hos kund på sikt. Kunden sitter i södra Stockholm (närförort). Tjänsten ska tillsättas snarast möjligt.
OBS! Ett krav är att du har goda kunskaper i finska, både vad gäller tal och skrift.
Arbetsuppgifterna inom 1:a linjens Service Desk innefattar:
- Informera, vägleda och assistera användarna i det dagliga användandet av supporterade system, verktyg och utrustning.
- Mottaga, registrera, koordinera och rapportera information, önskningar, behov, frågor och problem som står i relation till ett effektiv användande av IT hos kunden.
- Vara sambandet mellan användarna, kundens IT och externa leverantörer.
- Mottaga, registrera, följa upp och rapportera ärenden tills de avslutas och stängs.
$ads={1}
Vem vi söker:
- Du har goda kunskaper i finska och svenska, både vad gäller tal och skrift.
- Du har ett stort kundfokus och tycker om att ge professionell service.
- Du är lättlärd och kan snabbt sätta dig in i nya system och tekniker.
- Du är glad och social och har lätt för att samarbeta med andra.
- Du trivs med ett högt tempo och kan hantera flera ärenden och processer samtidigt.
I denna tjänst lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.
Dina kunskaper:
Vi ser gärna att du har erfarenhet från IT-support eller teknisk kundtjänst och bör ha erfarenhet av alla eller några av nedanstående system, program och verktyg:
- Supportverktyg som används för systemadministration, felsökning och problemlösning, såsom:
- Ärendehanteringssystem (Pureservice)
- Fjärrsupport mha av TeamViewer
- Antivirusskydd (Symantec Endpoint Protection)
- Symantec Brightmail (Quarantine, SPAM Filter)
- Citrix Workspace
- Microsoft Office 2016 i Citrix-miljö samt lokalt på PC
- Sharepoint
- Active Directory
- Office365
- Azure
- VPN
- Microsoft Endpoint Manager
- MDM (Mobile Device Management)
- Windows 10
- Meriterande är kunskap i Agresso (Affärssystem)
Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Niclas Nodby, 0704496513