Supporttekniker, 1:st line, Finsktalande [Sweden]


 

IT-bemanning är ett personligt IT-konsultföretag där vi värdesätter den enskilda konsultens egenskaper. Har du de rätta egenskaperna - social, driven och tävlingsinriktad så kan vi ge dig de rätta förutsättningarna för ett roligt och stimulerande arbete som konsult hos någon av våra kunder. IT-bemanning är ett dotterföretag till IT-konsultföretaget Xperta AB och som är specialiserade inom området IT-infrastruktur.


För kunds räkning söker vi finsktalande 1:st line supporttekniker till kundens IT service deskavdelning. Uppdraget är ett långsiktigt konsultuppdrag som innefattar goda möjligheter till utveckling samt möjlighet till anställning hos kund på sikt. Kunden sitter i södra Stockholm (närförort). Tjänsten ska tillsättas snarast möjligt.

OBS! Ett krav är att du har goda kunskaper i finska, både vad gäller tal och skrift.


Arbetsuppgifterna inom 1:a linjens Service Desk innefattar:

    $ads={1}

  • Informera, vägleda och assistera användarna i det dagliga användandet av supporterade system, verktyg och utrustning.
  • Mottaga, registrera, koordinera och rapportera information, önskningar, behov, frågor och problem som står i relation till ett effektiv användande av IT hos kunden.
  • Vara sambandet mellan användarna, kundens IT och externa leverantörer.
  • Mottaga, registrera, följa upp och rapportera ärenden tills de avslutas och stängs.


Vem vi söker:

  • Du har goda kunskaper i finska och svenska, både vad gäller tal och skrift.
  • Du har ett stort kundfokus och tycker om att ge professionell service.
  • Du är lättlärd och kan snabbt sätta dig in i nya system och tekniker.
  • Du är glad och social och har lätt för att samarbeta med andra.
  • Du trivs med ett högt tempo och kan hantera flera ärenden och processer samtidigt.

I denna tjänst lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.

Dina kunskaper:

Vi ser gärna att du har erfarenhet från IT-support eller teknisk kundtjänst och bör ha erfarenhet av alla eller några av nedanstående system, program och verktyg:

  • Supportverktyg som används för systemadministration, felsökning och problemlösning, såsom:
      • Ärendehanteringssystem (Pureservice)
      • Fjärrsupport mha av TeamViewer
      • Antivirusskydd (Symantec Endpoint Protection)
      • Symantec Brightmail (Quarantine, SPAM Filter)
    • Citrix Workspace
    • Microsoft Office 2016 i Citrix-miljö samt lokalt på PC
    • Sharepoint
    • Active Directory
    • Office365
    • Azure
    • VPN
    • Microsoft Endpoint Manager
    • MDM (Mobile Device Management)
    • Windows 10
    • Meriterande är kunskap i Agresso (Affärssystem)

Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Niclas Nodby, 0704496513

$ads={2}


 

.

Posting Komentar

Lebih baru Lebih lama

Sponsored Ads

نموذج الاتصال